24. marts 2014

5 tips, der kan få dig til at drikke mere vand

 

Vand er godt for en masse ting. Hår, hud, negle og dine nyrer, bare for at komme med nogle eksempler. Men når det kommer til, at rent faktisk drikke vandet, bliver det sværere. Jeg synes i hvert fald , det er ret svært, at drikke over tre glas om dagen. Men heldigvis er der et par tips, der gør livet lidt nemmere for os, som finder det svært, at få skyllet noget vand ned.


1. Isterninger 
Det her er det, der personligt hjælper mig enormt meget. Jeg sørger for at der altid er nogle isterninger i fryseren, og når jeg kommer hjem fra skole, drikker jeg et par glas.


2. Hav altid din flaske/glas stående foran dig
Tænker du over, at du er tørstig? Jeg gør ikke. Men hvis jeg har en drikkedunk eller et glas foran mig, drikker jeg helt automatisk mere.


3. Bær og frugter 
Den her minder lidt om den med isterningrene, men bærene er en ekstra luksus. Mine favoritter er blåbær og citron, men du kan bruge alle former for bær. Jeg ville nok passe mere på med frugter, og kun bruge ting som vandmelon og citron.



4. Fordel dit vand over hele din dag 
Det er så træls, at skulle drikke 100 glas sidst på dagen, så prøv at fordel det du nu drikker over hele dagen. 

5.  Danskvand og te tæller også! 
Er du te-freak? Så er du heldig! Ting som te og danskvand tæller nemlig også i det store vandregnenskab. Jeg er bare lidt usikker på, hvor godt det egentlig er at drikke danskvand, men ikke desto mindre tæller det også som vand. 


Kunne du bruge nogle af mine tips? Hvad får dig til at drikke mere vand?

-Sofie




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!