10. april 2014

Hvem bestemmer om DU er smuk?!? -Megafon

Hej smukke mennesker!
I dag vil jeg skrive et lidt mere seriøst indlæg. Noget du stensikkert ikke ved om mig er, at jeg elsker at diskutere og sige min mening. Det vil jeg gøre i en ny type blogindlæg, som jeg har navngivet 'Megafon'. Her vil vi ikke snakke om politik (selv om det kunne være sjovt), men om alt muligt andet jeg har lyst til at diskutere.


Grunden til at jeg poster dette indlæg, er fordi jeg snakkede for et par uger siden med et par klassekamerater og min veninde. Min veninde spurgte drengene, om drenge kan se noget smuk over alle piger, eller om der kun er en lille gruppe der er smukke. Den mest ærlige af dem svarede, at der var grimme piger og smukke piger -også nogle der var midt imellem. Det overraskede mig sådan set ikke. Han begyndte at give nogle eksempler på piger fra klassen, han syntes var pæne. Min veninde spurgte så, om hun var grim eller smuk -eller midt imellem. Han svarede, at hun ikke var den smukkeste, men heller ikke den grimmeste. Altså et sted midt imellem. Det fik mig virkelig til at tænke over noget. For jeg ville placere min veninde, som en af de smukkeste i min klasse.


Dette er ikke et forsøg på, at sige at vi alle er lige smukke. For det er vi ikke. Men skal vi virkelig have et stempel i panden på den måde? Min klassekamerat havde i det øjeblik, han erklærede min veninde for 'midt imellem' fået hende til at opfatte sig som en der er 'midt imellem'. Jeg tror -ved- at det kommer an på hvem man spørger. Der er sikkert nogle der synes, at jeg er den grimmeste pige i verden -men hey, der er sikkert også nogle, der syntes det modsatte - såsom min mor. Okay, dårlig joke, men kan I se hvad jeg mener? Hvem afgør om man er smuk eller grim? Er det en eller anden klassekamerat? Eller din veninde? Eller din mor? Svaret er ingen af dem. Jeg synes ikke, at nogen i denne verden skal have lov til at bestemme om folk er smukke. For det er bare så forbandet forskelligt fra person til person. Jeg tror også, at det har noget at gøre med hvordan man ser personerne, man bedømmer. Jeg kender for eksempel min veninde bedre, end min klassekamerat gør. Og fordi jeg holder så meget af hende, tror jeg også at det har påvirket min opfattelse af hendes udseende. En af mine venner syntes jeg ikke var verdens kønneste, da jeg mødte ham, men efter jeg har lært ham at kende, syntes jeg at han er smuk. Der er så meget en bedømmelse af folks udseende kan komme an på, at ingen undtagen én eneste person kan afgøre om vi er smukke eller ''grimme''. Og det er dig. Du kan ikke bestemme om andre er smukke, men du er den eneste, der kan afgøre om du selv er smuk. Du bestemmer helt selv, om du vælger, at nedgøre dig selv så meget, at du bliver verdens grimmeste person i dine egne øjne, eller du vil forsøge at holde hovedet højt, og fortælle dig selv, at du er smuk. For hvem skulle ellers afgøre det? Det er når alt kommer til alt den måde du ser dig selv på, der er afgørende. Og glem ikke, at hvis du føler dig smuk, så er du smuk.


Hvornår føler du dig smukkest? Hvem bestemmer om DU er smuk? Hvad hjælper dig til at få bedre selvtillid? Lad mig vide det i kommentarene!
Jeg håber at I alle kan se hvor smukke I er!
-Sofie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!