23. april 2014

Retro Krøller uden krøllejern


Hej skønne mennesker! 
I dag vil jeg vise jer noget, jeg gør ved mit hår meget ofte. For selv om mit hår er naturligt krøllet, er mine krøller ikke særlig pæne, når jeg har sovet på dem. Og jeg gider ikke gøre mit hår vådt hver morgen. Men disse fine retro krøller kan du lave helt uden varme fra alle de skadelige (ja i hvert fald for håret!) stylere, som glattejern, krøllejern .. you name it. Det er super nemt, og det eneste du skal bruge er et ton hårnåle eller en eller anden form for klips, hvis du er den heldige ejer af sådan nogle. 


DO IT: 
  1. Inden du lægger dig til at sove, så find en masse hårnåle frem. 
  2. Del dit hår op i mindre sektioner. 
  3. Nu kommer vi til den sjove del. Tag en sektion, og sno dem rundt om dine fingre. Jeg kan bedst lide at sno totten rundt om to fingre, da det giver det lidt retro-agtige look, men hvis du er mere til slangekrøller, så del håret op i endnu mindre sektioner, og sno dem rundt om en finger. Hvis du vil have meget løsere krøller, så brug tre fingre. Du bestemmer! 
  4. Når du har snoet totten rundt om din finger, fører du totten ned til din hovedbund. Nu skulle det gerne ligne en lille cirkel af hår. Ja, det lyder underligt, men der er ikke en bedre måde at beskrive det på! Fastgør din lille 'knold' til din hovedbund.
  5. Gør det samme med resten af dit hår, og så nu ser dit forhåndtenlig lige så dum ud, som jeg gør på billedet ovenover (: 
  6. Nu lægger du dig bare til at sove. Det er faktisk meget behageligt at sove på, hvis du bare har placeret dine hårnåle, så de ikke stikker dig i hovedbunden. 
  7. Næste morgen tager du alle hårnålene ud. Dine krøller vil nu se liiiiidt skøre ud. 
  8. Ryst dit hovedet lidt, og skild dine krøller ad for et pænt resultat. 

Tradaa! Du har nu fine retro-inspirede krøller. Jeg håber, at du vil give dem en chance.
Hvordan laver du dine krøller normalt? Uden stylere eller bruger du trofast dit gode gamle krøllejern? Held og lykke med dem, uanset hvad du bruger!




P.S. Jeg har endelig fået oprettet en konto på bloglovin, så husk at følge A Sea of Inspiration der!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!