12. september 2014

5 typiske hudplejefejl

Hej skønne mennesker! 
Jeg vil meget gerne starte med at sige, at jeg absolut ikke har perfekt hud. Jeg har bumser i t-zonen. Og bare rolig -min hud ser altså ikke ud som på billedet. Der kommer direkte sollys i ansigtet på mig, og det vasker mine bumser ud. Og så har jeg altså BB-cream på. Så det her er altså noget, jeg har undersøgt lidt og fundet nogle ting, som vi kunne ændre. Så dette er altså en lille lektion i hudpleje, som vi kan lære sammen. Lad os se på punkterne! 

1: Eksfoliere eller vaske ansigtet for ofte 
Vi får hele tiden tudet ørene fulde af, at vi skal huske at vaske og eksfoliere vores ansigter, men hvis du gør det for meget, kan det gøre lagt mere skade end gavn. Hvis du hele tiden vasker eller eksfoliere, vil din hud efter lidt tid begynde at producere mere olie -og dermed fremprovokere flere bumser. Vi burde vaske vores ansigt hver dag morgen og aften, mens det med eksfolieringen burde gøres en til to gange om ugen. 

2: At ''glemme'' at fugte huden
Den her er helt klart den jeg begår mest. Når man har fedtet hud virker det jo ikke logisk at tilføje mere fugt, men det får faktisk huden ud af dens balance. Igen vil din hud begynde at producere for meget olie -specielt om aftenen, når din hud fornyer sig selv. Hvor fugtgivende din creme skal være kommer an på din hudtype. Hvis du har fedtet hud kan du nøjes med en let creme, mens du burde bruge en mere fugtgivende, hvis din hud er tør. 

3: Røre din hud
Ja, du læste rigtigt. At røre din hud, kan faktisk give dig en masse bumser. Din hænder er for det meste fulde af bakterier, som vil elske at leve på din hud (AKA bumser). Undskyld, det lød virkelig klamt. Så når du skal røre din hud, skal du ALTID vaske dine hænder først. 

4: Presse bumser
Du har nok hørt den før. Når du presser bumser flyder al det halløj inden i bumsen ud udenpå huden, men det nedenunder bumsen flyder også ud. Inden under huden. Og tilføjer snasket til en anden uheldig del af din hud, og voila så får du bare en bums der. Så lad være med at presse dem med mindre den bare er ... ja, I ved hvad jeg mener. 

5: Ikke fjerne din makeup før du sover
Ja, du ved det. Men det er altså virkelig vigtigt at lade din hud (og alle de andre dele af dit kønne ansigt) ånde, mens makeuppen bare vil tilstoppe dine porer. Din makeup kan også ... øh ... opsamle skidt i løbet af dagen, og så har du det på din hud hele tiden. Jeg er ret sikker på, at du kan gætte dig til resultatet -bumser! 

Har du flere hudplejefejl, du kan tilføje til listen? Eller andre hudplejetips du vil dele med os andre? Fortæl mig alt om kommentarfeltet! 


Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin

2 kommentarer:

  1. Virkelig gode tips - fik klart noget nyt viden, som jeg ville huske og tænke over. ;-)

    Knus www.blogbysine.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!