7. september 2014

3 Måder at Peppe din Yoghurt Op på

Hej skønne mennesker! 
Vi har nu været i skole i lidt tid nu, og ved I hvad? Nu fortjener vi en lidt bedre morgenmad. Så derfor er jeg (med lidt hjælp fra internettet) kommet på 3 super hurtige og nemme måder, du kan peppe din morgen-yoghurt op på. Jeg gør normalt dette med græsk yoghurt eller skyr, men det havde vi selvfølgelig ikke, da jeg skulle tage billederne. Men det hele fungerer fint med både skyr, græsk yoghurt og frugtyoghurt. 
Den første er også den mest simple. Der er ingen forskel på smagen, men der er kælet lidt for udseendet. Du skal bruge et (marmelade)glas, og din ynglings yoghurt og -müsli. Start med at dække bunden af glasset med yoghurt og læg derefter et lag müsli ovenpå. Forsæt dette til glasset er fyldt. Og voilá -din helt egen lag-på-lag yoghurt! 
Den næste skal du altså bare prøve. Den smager helt fantastisk, og bananer er gode til at give dig et skud energi -hvilket vi nok alle har hårdt brug for om morgenen. Jeg var selv meget skeptisk, da jeg først fandt opskriften for omkring et halvt år siden. 
Du skal bruge en skål eller glas, yoghurt (her vil jeg virkelig anbefale normal yoghurt, for græsk yoghurt eller skyr, giver virkelig ikke samme resultat) og en banan. Nu mere moden bananen er, jo sødere vil den blive. Men du moser bare bananen og hælder omtrent samme mængde yoghurt i skålen. Bland det og du står nu med et lækker og mættende morgen-måltid. 
Næste er den, der tager længst tid. Men den smager bare godt. Du skal bruge havregryn, lidt mælk, yoghurt, honning og frugt efter eget valg (jeg kan for resten ikke anbefale grapefrugt, da det tilføjer liiidt for meget vand til herligheden). Start med at hæle havregryn i cirka en tredjedel af skålen eller glasset. Hæl lidt(!) mælk i og derefter yoghurt i den næste tredjedel af glasset. Nu kan du hælde lidt flyende honning i, men du kan sagtens lade være. Skær din frugt ud i tern og hæld den i glasset. Og nu er du færdig!

Hvad spiser du til morgenmad? Vil du teste nogle af disse 'opskrifter'? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet!

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin!


2 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser det bare lækkert ud! Det må jeg prøve en dag! :-)

    Tag et kig forbi!

    Knus www.blogbysine.blogspot.com <3

    SvarSlet
  2. Nej, hvor lækkert! Det må jeg virkelig prøve, tak for dine tips!
    Jeg håber at du har lyst til kigge forbi min og min venindes blog. Den hedder sundesager.dk
    Mange hilsner Amalie :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!