4. oktober 2014

3 sunde efter skole snacks


Hej skønne mennesker! 
Jeg ved ikke med jer, men jeg er altså en smule sulten, når jeg kommer hjem fra skole. Ikke meget, men bare lidt. Derfor har jeg disse tre opskrifter, som jeg som regel tager i brug, og jeg tænkte, at jeg ville vise jer dem, nu når jeg udfra antallet af sidevisninger må konstatere at I godt kunne lide mine 3 måder at peppe yoghurt op på. Måske kan I også bruge nogle af disse opskrifter! 

Den første og mest simple er æble med kanel-dip. Du starter med at skære et æble i både. Bland herefter lidt græsk yoghurt eller skyr uden smag med  lidt kanel. Og voilá -første snack er færdig. 
Denne her mætter ikke så meget, men den er helt klart en af mine favoritter. Mos en banan -nu more moden den er, nu sødere bliver blandingen- og bland det med 2 håndfulde havregryn. Form det til en slags småkager på en bageplade, og sæt dem i ovnen ved 200 grader varmluft i omkring 10 minutter, eller til gyldenbrune. Og så har du nogle banancookies du kan gå og snacke lidt af i løbet af dagen. Opskriften her giver cirka 6 småkager. 
Den trejde og sidste opskrift er på en grøn smoothie. Men bare rolig -den smager meget af frugt og mindre af ... hvad end grønne smoothies normalt smager af. Blend omkring 2-3 dl mælk, et æble, en banan, lidt pære/banan skyr og et par håndfulde spinat. Og nu har du en fantastisk smoothie -som oven i købet indeholder lidt spinat. Jeg dryssede med lidt kanel, for at få det til at se lidt fancy ud. 

Hvad kan du godt lide at spise når du kommer hjem fra skole? Hvad synes du om opskrifterne? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin

4 kommentarer:

  1. Mhm mums, hvor ser det bare lækkert ud - skal udentvivl lige gemme de opskrifter, og prøve at lave dem en dag, snarest. Kender godt det med lige at trænge til en snack når man kommer hjem - så de skal prøves. ;-)
    Elsker disse indlægs - gerne flere af dem!<3

    Knus www.blogbysine.blogspot.com <3

    SvarSlet
  2. Hvor ser det lækkert ud! Rigtig godt tip til en eftermiddagssnack :-)

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet
  3. Det skal helt klart prøves:)

    Liiivelife.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!