24. oktober 2014

Barcelona Guide l 2014


Hej skønne mennesker! 
Som I ved, var jeg i Barcelona i efterårsferien, og det var virkelig en fed oplevelse. Så jeg tænkte, at det kunne være sjovt at lave en lille guide til jer, hvis nogle af jer snart skal derhen. 



Det kan godt være at du ikke normalt interesserer dig for arkitektur, men når du er i Barcelona, kommer du ikke uden om Gaudí. Han har kreeret en del skøre, imponerende og meget detajlerede bygninger såsom La Sagrada Família (det støste billede), La Pedrera (nederst til højre) og Casa Batlló. Spørg for at se mindst én bygning han har lavet. Og hey -hvis du vil besøge Barcelona's største attraktion La Sagrada Família, så sørg lige for at bestille billetter hjemmefra og spring en laaaang kø over.
Derudover er du selvfølgelig nød til at se alle fodboldtossers ynglingsstadion Camp Nou. Du vil blive imponeret af stadionets størrelse -også selv om du ikke er fodboldfan. Men igen -bestil dine billetter hjemmefra.
Hvis du vil på et musseumsbesøg, er det altid en god idé at tjekke hjemmesiden først. På mange af Barcelona's musseer er der gratis entre om søndagen.
Nu til de lidt mere alternative ting ... men de faktisk ikke så specielle.
Min første anbefaling er at tage kabelbanen oppe på bjerget Mont Juïc, for du får en fænomenal udsigt. Derudover er du simpelthen nød til at tage på et eller andet marked. Der findes massere af lokale, men der ligger et nær Las Ramblas ved navn Boqueria Market, hvor jeg tog billedet øverst til højre. Husk at spørge før du tager billeder, da indehaverne af boderne er lidt træt af turister, som bare knipser løs.
Derudover er en strandtur i Barcelona helt fantastisk, hvis vejret er til det.
Og nu til mit ynglings-emne: MAD!
Først en advarsel: Resturanterne på Las Ramblas bør man holde sig langt væk fra. De har skyhøje priser og dårlig mad. Det samme gælder nogle af resturanterne på Mont Juïc, men det er ikke lige så slemt.
Når man er i Spanien er man selvfølgelig nød til at spise lidt tapas. Et sted der er rigtig godt, at gøre dette er resturanten 15 nits (Les Quinze Nits), som ligger på den hyggelige Plaza Reial, der generelt har nogle rigtig gode resturanter.

En restaurant, der laver fantastiske desserter er Merendero de la Mari, som ligger tæt på Port Vell. Hovedretterne er også gode, men jeg må dog advare om meget små potioner, og der var åbenbart en eller anden sindssyg kok, der havde puttet en stærk chilli i min mad, hvilket overhovedet ikke er passende, når det er ravioli, vi taler om. Pyha.
Jeg fandt min nye ynglingsisbutik i Barcelona -nemlig Vioko, der ikke ligger langt fra Merendero de la Mari. De laver verdens bedste is -og har et bredt udvalg af disse. Jeg vil meget gerne anbefalde deres passion frugt- og karamelis. De to smager vidunderligt.

Endnu flere råd:

  1. En cykeltur langs stranden er skøn. Der findes mange firmaer der udlejer cyklerne. 
  2. Hvis du er modig, skal du prøve den spanske ret paella. Jeg prøvede det, og det smagte overraskende godt. Resturanten Mariscco (Placa Reial) laver rigtitg god paella. 
  3. Der er massere af lommetyve i Barcelona -især ved Las Ramblas, La Sagrada Família og ved al offentlig transport. Pas godt på dine ting, og hav aldrig værdigenstande i lommerne. 
  4. I Barcelona findes verdens bedste grafiti. Ikke bare sådan noget, hvor der lige bliver skrevet et par ord, og så smutter kunstneren. Nej, hver forestiller det rent faktisk noget, og det er sindssyg flot. Jeg spottede især en masse i Barrí Gotic. 

Har du været i Barcelona? Eller ude at rejse for nylig? Har du nogle råd, du vil dele med os andre? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet!

Husk at følge A Sea of inspiration på bloglovin!





9 kommentarer:

  1. Hvor har du en fin blog! Tænkte på om du har lyst til at følges?

    Love Malene ♥
    Justadelprado.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Rigtig fin blog du har dig! :-) Har du løst til at følges, følger dig?

    Knus <3
    http://thebeautifullmess.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep -følger dig nu på bloglovin!

      Slet
  3. Årh, fine billeder!
    Har været i Barcelona mange gange, så skønt sted :)

    knus
    behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Hey du skrev du gerne ville følges, men kan ikke se at du følger mig endnu.

    Love Malene ♥
    Justadelprado.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle jeg meget gerne gøre nu (:

      Slet
  5. Åhhh hvor ser der bare lækkert ud! Har aldrig været der, desværre, men kunne vildt godt tænke mig det! Får helt lyst til bare at tage afsted med det samme, hehe :D
    - Super fed lille guide du har lavet :) God ide :)

    Knus Line
    guldstjernen.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Rigtig fin blog du har dig! :-) Jeg følger dig tilbage, på bloglovin nu.

    Knus <3
    http://thebeautifullmess.blogspot.dk/

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!