28. november 2014

New In -Vinter Løbetøj + 5 Løbetips til Vinteren


Hej skønne mennesker! 
Det er -som I sandsynligvis har lagt mærke til- blevet mega koldt her på det sidste. Og da jeg ikke havde nok vinterløbetøj, til at kunne fortsætte med at løbe, var mine forældre så søde, at give mig dette fine sæt. 





Jeg elsker farven på denne fine bluse, og den er heldigvis forret indeni, så den er dejlig varm. Den har desuden en rigtig smart og praktisk detajle -nemlig et lille hul i hver ærme til tommelfingeren, så den kan erstatte handsker i de mindre kolde tider. 



Bukserne er også forrede, så man behøver måske ikke svedeundertøj endnu. De har en fin pink detajle langs lommen bagpå. Sættet passer ikke umildbart sammen, men whatever. Jeg skal jo bare løbe, ikke se godt ud.

Og nu til lidt tips, når man løber om vinteren, som mange gange, kan blive rigtig træls, når det er koldt. 








Lad os starte med den indlysende: Vi skal selvfølgelig ikke fryse, så husk, at tage nok tøj på. Jeg kan bedst lide at fryse en lille smule (!) til at starte med (så løber jeg lidt hurtigere i starten), men du tager bare så meget tøj på, som du synes er behageligt. 








For det første: risikoen for at du falder, eller løber ind i en slukket lygtepæl er mangedobblet hvis du ikke kan se. Så hvis du planlægger din rute, hvor der er oplyst, er risikoen for at du glider næsten elimineret. Problem løst! 


Selv om det er 5 grader udenfor, kan det godt føltes meget koldere, hvis det blæser. Så husk lige at tage lidt ekstra tøj på, hvis det nærmer sig en orkan udenfor. 

Du havde nok regnet den ud: Man får pokkers tør hud, i vinterhalvåret, og efter hver løbetur går du i bad, og varmt vand udtørrer i øvrigt også huden, så det er jo en perfekt combi. Derfor skal du bare bruge massere af fugtighedscreme efter løb. Medmindre du selvfølgelig elsker tør hud ... 

Igen har jeg været inde på nogle ret brainy sider. Vi får energi af sollyset, og når det er vinter går solen ned tideligere, og vi får ikke lige så meget sollys. Altså vi har mindre energi. Så det er altså lidt nemmere, at lade være med at løbe om vinteren. Løsningen på dette problem, kan være at finde en løbemakker, for så har I to en aftale om at I SKAL løbe. Så er det altså lidt sværere at bakke ud. 

Det her tip er lidt mere generelt og kan anvendes i alle vejrsituatuoner, men fidussen er at når du har noget fedt løbetøj på, føler du dig ganske enkelt hurtigere. Og når du føler dig hurtigere, er du som regel også hurtigere i virkeligheden. 

Hvad dyrker du af sport om vinteren? Hvad synes du om mit nye løbetøj? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin

2 kommentarer:

  1. Flot løbetøj og gode tips! Jeg prøver selv at tage mig sammen til at løbe, men får det aldrig gjort.. Måske jeg skulle finde mig en løbemakker..?

    Knuzz
    juliejakobsen.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Lækkert løbetøj :-) Og gode råd!

    Kh. Alberte
    http://bylodahl.dk/

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!