27. december 2014

3 Fantastiske Morgen Smoothies

Hej skønne mennesker! 
I vil tro jeg løj, hvis jeg fortalte jer i hvor lang tid jeg har villet lave dette indlæg. I ved allerede at jeg elsker smoothies (her på ASOI finder I opskrifter på henholdsvis en æble/kanel smoothie, blåbær/blomme/banan, jordbær og endda en lækker grøn smoothie), og nu når vi har juleferie, kan vi godt bruge liiidt mere tid på morgenmad. Så jeg drikker da selvfølgelig smoothies i stor stil! Her er nogle af mine ynglingsopskrifter! 


Første tip: Frys alt frugt aftenen før. Det er bare møgirriterende at skulle stå og fedte rundt med frugt om morgen efter min mening. Det gør det bare lidt hurtigere at komme igennem. Så det du skal fryse til min 'Wake me up before you Go go'-smoothie er: 
  • En gulerod
  • En halv pære 
  • Et lille æble 

Det du altså kun skal gøre om morgenen er: 


  1. Put det i blenderen 
  2. Hæld mælk i, og en skefuld græsk youghurt. 
  3. Blend. 
  4. Smag til med honning
  5. Blend igen!
Og så har du en fantastisk velsmagende og sund smoothie, som smager ekstra godt om morgenen. Det var da ret nemt hva'? 


Jeg håber, at I har fanget referencen fra navnet  -hvis ikke se se her!. Men denne smoothie er baseret på Sharonfrugt, som er en af mine ynglingsfrugter. Det du skal fryse er altså kun: 
  • En Sharonfrugt 
  • En halv banan 
Så når du engang vågner op om morgen skal du bare: 
  • Putte den frosne frugt i blenderen. 
  • Hælde mælk i
  • Blend! 
Og så har du en af de mest cremede smoothies jeg overhovedet har smagt. Nyd den! 


Okay nu kender I proceduren. Frys dette: 
  • En banan
  • Hvad fanden du ellers har af frugt. (Jeg brugte en håndfuld brombær)
Og efter du har fået din skønhedssøvn, skal du altså bare: 
  • Hæld mælk i. 
  • Blend
Jeg håber at I får prøvet mindst en af disse smoothies i løbet af ferien -for de er ret dejlige om morgenen. Hvis ikke -hvad spiser/drikker du om morgen, når du vil gøre lidt mere ud af din morgenmad? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin




6 kommentarer:

  1. Mums hvor ser de alle lækre ud!

    knus
    behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Lækkert! Sådan en skal jeg da bare prøve! :)

    all-around-as-always.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. De ser helt vildt lækre ud! Jeg får helt lyst til at lave mig selv en ;-)
    Tak for din kommentar.

    Kig gerne forbi igen en anden gang:
    http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Ej hvor ser det bare lækkert ud! :-)

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor ser de bare lækre ud - får virkelig lyst til dem alle! :-)

    Lige i øjeblikket har jeg en giveaway kørende på et Carrie ur - tag et kig forbi!
    Knus www.blogbysine.blogspot.com <3

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!