27. marts 2015

10 Idéer til din Påskeferie

Hej skønne mennesker! 
Så har jeg endelig fået påskeferie! Det var godt nok tiltrængt. Men jeg kan ikke engang slappe af i ferien, da jeg skal på træningslejr. Så der bliver nok ikke så meget afslapning for mig. Men I kan jo udleve min påskeferie drøm. Her er en lille liste over de ting jeg ville lave, hvis jeg kunne i påskeferien: 

1: Tage i Biffen 




Insurgent ... Skammerens datter har lige haft præmiere... der går så mange film i øjeblikket. Så hvorfor ikke tage din bedste veninde under armen, og købe lidt popcorn, og så er eftermiddagen reddet. 

2: Læs en God Bog 
  

Det tager sgu lidt tid at sluge en bog -eller i hvert fald den tykke af slagsen. Og det har du jo tid til nu! Jeg har personligt lige bestilt The Lying Game af Sara Shepard, og Den store Gatsby (som kun er på lidt under 200 sider) af F Scott Fitzgerald. Men der findes massere af gode bøger derude! Jeg har lavet et par boganmeldelser her på ASOI, og du kan se dem alle her

3: Bag et eller andet




At bage er super hyggeligt -og tidskrævende. Og igen er det nu du har tid til det. Så find en makker -din mor, onkel, ven eller en helt fjerde, bag en lækker kage eller et skønt brød.

4: Lav God Morgenmad 




Normalt spiser vi lidt brød eller yoghurt, men kunne det ikke være dejligt at forkæle sig selv med en lidt mere fancy morgenmad. Du kan jo prøve at lave vafler, pandekager eller spejlæg. Bare et eller andet du normalt ikke har tid til. 

5: Spa-Dag 




En klassiker. Ansigtmasker, hårkure, og lækre badeolier er jo nærmest lavet for kun at blive brugt i weekenderne og ferierne. Så husk at forkæle dig selv lidt. 

6: Ryk rundt på dit Værelse




Og du behøver ikke gå ud og købe nye møbler eller noget. Bare det at rykke lidt rundt eller sætte nogle planter ind kan gøre en kæmpe forskel. Hvis du er helt tilfreds med dit værelse, kan du bare rydde op eller gå all-in og lave en kæmpe forårsrengøring -hvilket faktisk kan være helt fint, hvis bare du sætter lidt fed musik på. 

7: Tag på eventyr med en ven(inde)




Måske er eventyr så meget sagt. Men I kan jo starte med at udforske det område I bor i. Sidste sommer plejede jeg og min veninde altid at forsøge at fare vild i vores område, og vi havde det hylende morsomt. Vi vidste hele tiden, nogenlunde hvor vi var -og desuden havde vi vores mobiler på os, så det var lidt snyd. Men det var rigtig hyggeligt alligevel. 

8: Ryd op i dit skab




Måske er det ikke heeelt tid til at tage al sommertøjet i brug, men vi har alle de der ting i vores skabe, vi bare ikke bruger. Så lav en kæmpe forårsrengøring i dit skab -og få mere plads til det sommertøj, du stensikkert kommer til at købe lidt senere. 

9: Send et Gækkebrev 





Det kan godt være at du er vokset lidt fra det .... men tror du ikke at din bedstemor ville blive vildt glad hvis hun fik et af dig? Eller tror du at det kunne være sjovt at sende et til en veninde? 

10: Slap af 




Den sidste og den vigtigstige. Du behøver ikke at lave noget hele tiden. Tag et laaangt bad, se et par afsnit af din yndlingsserie eller noget helt tredje. Bare husk at få det gjort. 


Hvornår får du påskeferie? Og hvad skal du? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin








Billederne er alle undtaget et fundet på pexels.com, som er en tjeneste, som lader dig bruge deres billeder gratis. Det første billede er dog fundet på wiki commons, hvor de også tilbyder dette. Links til billederne: 

  1. Billede
  2. Billede
  3. Billede
  4. Billede
  5. Billede
  6. Billede
  7. Billede
  8. Billede
  9. Billede
  10. Billede

4 kommentarer:

  1. Rigtig gode ideer! Dem må jeg huske, til hvis jeg keder mig en dag! :D

    Jeg har en giveaway kørende på min blog lige nu, så du er velkommen til at kigge forbi og se, om det er noget for dig!
    Mathilde | MATHILDE JULIE

    SvarSlet
  2. Super fine idéer :D
    Altid dejligt med lidt inspiration!

    http://camillajulie.dk

    SvarSlet
  3. Jeg skal i bio på torsdag - noget jeg ellers faktisk aldrig gør i, men tror Into The Woods er så fed på storskærm :D

    - Anne

    SvarSlet
  4. Gode idéer! Skal faktisk de fleste af tingene, og især den sidste af dem, bruger jeg lang tid på :)

    Knuzz
    juliejakobsen.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!