25. marts 2015

3 Sjove og Nemme DIY Bogmærker

Hej skønne mennesker! 
Det gik op for mig den anden dag, hvor lang tid siden det egentlig var siden jeg havde udgivet et klassisk DIY-indlæg, så jeg gik straks i tænkeboksen. Og siden det på en eller anden måde er lykkes mig at miste samtlige bogmærker på mindre end en uge, besluttede jeg, at jeg måtte prøve at lave nogle selv. Så her har du dem: 





  1. Vikl noget garn rundt om en gaffel indtil du har et forholdsvis tykt lag. 
  2. Som vist på billede 3 tager du et nyt stykke garn og binder en knude i toppen af garnlaget.
  3. Tag igen et nyt stykke garn, og bind en knude lidt længere neden under den første. 
  4. Tag forsigtigt din kvast af gaffelen. 
  5. Vikl herefter enderne fra knude nummer 2 (den lyserøde tråd på billedet) et par gange rundt om kvasten. Bind en knude, og klip enderne af. 
  6. Klip bunden af din kvast, og du er nu færdig med selve kvasten. Klips den nu for enden af et stykke pap, og du har nu et rigtig fedt og anderledes bogmærke! 

































































  1. Klip en kvadrat og en rektangel ud i pap. Dette bliver selve hovedet,
  2. Buk rektangelens hjørner ind mod den nederste linjes midte, som vist på billede 2 og 3. 
  3. Klip et lidt mindre kvadrat ud i rød -og lim det på det første kvadrat. 
  4. Klip tænderne ud og lim den på bagsiden af trekanten. Lim herefter trekanten på kvadratet ved at kun putte lim på flapperne, og fastgøre disse på bagsiden af kvadratet.
  5. Lav to små ører, og lim dem på bagsiden af dit monster. 
  6. Lim herefter dine øjne på, og du er nu færdig! 









































  1. Du kan selvfølgelig lave dit yndlingsdyr. Jeg besluttede at lave en hund, da jeg jo er en hunde-dame. Jeg startede derfor med at udklippe en cirkel, og tegne en krop og klippe den ud. 
  2. Udklip to sorte ører og herefter to lidt mindre hvide ører. Lim dem sammen, og lim dem herefter på bagsiden af din cirkel. 
  3. Klip en brun plet ud og lim den på hovedet. Herefter udklippes en lidt aflang cirkel, og du kan nu tegne snuden og munden på den. Lim den på hovedet. 
  4. Lim øjne på, og du kan nu fastgøre dit hovedet på kroppen. 
  5. Lim dyret for enden af bogmærket og du er nu færdig! 

Hvad synes du om bogmærkerne? Har du lige læst nogen bøger, du kan anbefale os andre? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på bloglovin






2 kommentarer:

  1. Super fine bogmærker! Har godt nok lavet mange monsterbogmærker i tidens løb :-)

    Knuzz
    juliejakobsen.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. De er bare super fine! En rigtig god ide! Jeg er vild med det der monster! Den er bare super sød :)

    Knus Line
    guldstjernen.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!