21. juli 2015

Mini Guide til Cala d'or l Mallorca

Hej skønne mennesker! 
Jeg og min familie kom hjem fra en rejse til Mallorca i går, og da jeg ikke føler mig totalt ekspert på området, hvor vi boede (Cala d'or), synes jeg ikke, at jeg kan tillade mig at lave en decideret guide. Der er ærlig talt heller ikke det helt store at se i området (der var dømt total slap-af-ferie), så jeg har altså besluttet at lade idéen ligge. Dog ville jeg utrolig gerne fortælle jer lidt om turen, og anbefale nogle resturanter, og oplevelser, så derfor får I nu lidt anbefalinger til en tur til Cala d'or. Altså en 'mini guide'. 


1. Port Petit 

Hvis jeg kun kunne anbefale én restaurant i hele Mallorca må det altså bare blive Port Petit. I Cala d'or flyder det med dårlige resturanter, og den eneste måde at slippe væk fra dette, er at gå i et lille stykke tid: Ned på den hyggelige marina, hvor en masse dyre både ligger til. Her finder du de bedre restauranter -jeg har i hvert fald ikke prøvet en decideret dårlig restaurant i området. Den bedste var helt klart Port Petit, som serverer en masse lækkert kød og fisk. Jeg prøvede deres kalvefillet som smagte himmelsk. 

2. De bedste Strande


De fleste kommer nok til Mallorca fordi de savner sol og strand, og Cala d'or skuffer bestemt ikke på det område. De bedste strande i området er efter min mening Cala Esmeralda og Cala Serena. Cala Esmeralda er en stor flot strand med klippevægge til begge sider, massere af fisk og krystalklart vand. Dog er der en del affald omkring stranden, da de fleste turister af den ene eller anden grund ikke føler et behov for at rydde op efter sig selv. Trænger du til en at komme lidt væk fra de mange mennesker, er Cala Serena et godt bud. Den er lille, men stadig utrolig lækker, og meget renere. Skal du snorkle vil jeg dog anbefale klippeafsatsen udenfor Hotellet Inturotel Cala Azul Park. Her findes der massere af interessante fisk i stride strømme. Det kan godt føles lidt mærkeligt at gå derned, hvis man ikke er gæst på hotellet, men hvis bare man lader som om, lægger ingen vel mærke til det (;
Jeg har også hørt at det ikke skulle være så frygteligt svært, at finde en strand, som er helt mennesketom, hvis man bare lejer en bil, og leder i lidt tid.

3. Grotter


Når du engang bliver lidt træt af at ligge på stranden (men lad os være ærlige: Det bliver man ikke), er et godt bud, at se en af Mallorcas grotter. Jeg besøgte Cuervas Del Drach som man nemt kan komme til med bus. Jeg vil dog advare om, at det er lidt turistet (men hvad er ikke det på Mallorca), og de tvinger en til at se på noget musik inden man får lov at gå. Men bestemt et besøg værd, og det er fedt at rent faktisk se noget, når man har ligget og dasset længe. 

4. Zocalo 

En anden god restaurant ved marinaen er Zocalo, som laver mega god gordon blue. Udsigten på marinaen er også super god, og det er som sagt rigtig hyggeligt. De har alt fra fisk til pizza på menukortet, så de er nok mere børnevenlige end Port Petit -min lillebror fik en calzone pizza, som han sagde smagte rigtig god.

5. Cala Figuera

Hvis du har lyst til at komme lidt væk fra de hundredevis af turister, der har indtaget Cala d'or, bør du helt klart stoppe ved den lille by Cala Figuera. Men de stejle klipper på hver sin side af bugterne har Cala Figuera nærmest et lille twist af norsk fjord. Byen har et par restauranter, der så rigtig gode ud, men har desværre ikke spist på nogen af dem. Der er også to hoteller i byen, men man mærker det næsten ikke -her er dejligt stille, hvilket nok skyldes byens mangel på strand. Dog er byen vildt hyggelig, og bør bestemt stoppes ved. 


Hvad har du lavet i sommerferien indtil videre? Har du været på Mallorca? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin





10 kommentarer:

  1. Super guide - og lækre billeder!

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  2. Øj, det ser skønt ud!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Sikke en fin guide :)
    Jeg har været på Mallorca to gange, da jeg 4 år og da jeg var 16 år, så det er ved at være nogle år siden, men husker gode stunder derfra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! -det er også en dejlig ø (:

      Slet
  4. Har selv været på Mallorca i juni måned og savner stedet meget. Vi boede i Palma Nova som jeg også kan anbefale... Vi nåede ikke at se alt hvad øen har at byde på men det er en grund jeg vil bruge i fremtiden så jeg kan vende tilbage...

    Tak for hilsen på min blog. Måtte lige lurer din ud også og her er hyggeligt og rart.

    Kh Louise
    ☆ http://bylouise.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Var desværre kun i Palma Nova meget kort -men det virkede til at være en skøn by! Og tak (:

      Slet
  5. Hvor ser det altså lækkert ud ;) Håber at du havde en god ferie ;)

    www.karinaagerholm.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak -det havde jeg i hvert fald! (:

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!