11. juli 2015

Andbefalinger til Sommerlæsning 2015

Hej skønne mennesker!
Jeg kom til at tænke på at flere af jer sikkert også godt kan lide at læse -især her i sommeren, hvor man rent faktisk har tid til det. Derfor tænkte jeg, at et par andbefalinger da var på sin plads. Jeg har nogle i alle kategorier: Alt fra fantasy og science fiction til humor og kærlighed. Lad os se på dem! 

 Er du til fantasy vil du elske serien 'Dødens Instrumenter' af Cassandra Clare. Den handler om Clary, hvis mor pludselig forsvinder sporløst, hvilket i sidste ende leder hende til New Yorks underverden, der rummer alt godt fra fantasy-verdenen: Varulve, vampyrer og skyggejægerne, som Clary finder ud af at hun har en hel særlig tilslutning til. 
De tre første bøger er helt fantastiske, men bog fire -som er vist på billedet- er efter min mening lidt mystisk, da hele historien reelt slutter ved bog tre, men forfatteren synes åbenbart ikke at hun gad give slip. 

Er du ikke i humør til at læse, kan du alligevel sagtens købe 'Wreck This Journal'. Det er absolut ikke en almindelig bog, da den giver dig sjove opgaver -blandt andet skal du tage den med i bad! Den er ret sjov at lave, og der kørte faktisk en serie med den her på ASOI, men jeg stoppede den da jeg ikke rigtig tænkte at nogen kunne lide dem. Du kan ikke desto mindre tjekke indlæggene ud her, her og her
'En Mand der hedder Ove' af Fredrik Backman ... hvor skal jeg dog starte. Den har det hele: Man griner så tårene triller, men den er også ret sørgelig på et tidspunkt. Kort sagt en af de BEDSTE bøger jeg nogensinde har læst. Den handler om Ove, som på overfladen er verdens sureste mand. Men det kan man for helvede ikke bebrejde ham når naboernes håndtaskekræ tisser på hans hegn, afbryder hans utallige selvmordsforsøg, og da de parkerer oven i hans postkasse bliver det for meget. Men under den vrede facade gemmer Ove på ganske mange hemmeligheder, og da facaden begynder at krakalerer sker der ting og sager ... 
Jeg har faktisk allerede anmeldt den her på ASOI, så du kan læse meget mere om bogen her!

Et andet forslag til fantasy-fansne kunne være 'Beautiful Creatures' af Kami Garcia og Margaret Stohl. Serien består i alt af fire bøger, og handler om Ethan, der bor i den lille flække Gatlin i South Carolina. Da der for første gang i hans liv flytter nogen overhovedet til byen, forelsker han sig straks i pigen Lena, som viser sig at være alt andet end normal ... og snart har hun en stor trussel hængende over hovedet. De to forfattere skriver fantastisk sammen, og jeg elsker den gotiske verden det hele foregår i. Helt klart en serie jeg snart skal læse igen -der skal nok komme en anmeldelse her på bloggen på et eller andet tidspunkt.
Hvis du ikke er til store tykke bøger er serien 'Kloden under Vand' af Ida-Marie Rendtorff helt perfekte til dig. De handler om Lara, der lever langt ud i fremtiden, hvor næsten hele kloden er oversvømmet takket være klimaforandringerne. De rige lever på de få bjergtoppe, der stikker op, mens de fattige må nøjes med kunstige flydeøer. Lara og hendes ven Jarii arbejder for 'Tudsen' som en slags slaver, der skal fiske værdifulde genstande op fra havbunden. Da de en dag finder en druknet soldat, hvis logbog indeholder oplysninger, ændres hele Laras verden. Bøgerne er super let læste, og handlingen er super god -og hey, på stranden er de da ret perfekte, da hele handlingen næsten foregår på vandet (;

Du kender helt sikkert den næste: 'En Flænge i Himlen' af John Green. Har igen allerede lavet en anmeldelse, så du kan læse meget mere her! Er dog ikke helt så begejstret for bogen længere -det er sådan en bog du elsker når du lige har læst den, men bagefter ikke elsker helt så meget -men det er en rigtig god bog, hvis du er til ægte pladderromantik, dog med et twist. Den handler om Hazel, der har kræft. Hendes mor tvinger hende i en selvhjælpsgruppe, hvilket er lige så deprimerende som det lyder -lige indtil den temmelig lækre Augustus Waters starter, og pludselig er de begge forelskede. Dette sender dem ud på et fuldstændig fantastisk eventyr.


Og hvis I er nysgerrige kan jeg fortælle, at mine sommerbøger dette år er 'Den Store Gatsby' af F. Scott Fitzgerald, og 'Paper Towns' og 'Gåden om Alaska' som begge er af John Green. 

Ved du hvad du skal læse her i sommeren? Eller er du mere til blade? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin






5 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at få et par bog anbefalinger. Jeg er ikke en kæmpe læsehest selv, men er faktisk lige begyndt på En flænge i himlen på engelsk - og har selv også Wreck This Journal.
    - Godt indlæg Sofie, ønsker dig en rigtig god weekend. <3

    Knus www.blogbysine.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak -og god weekend til dig også! <3

      Slet
  2. Dejligt med lidt inspiration, skal helt sikkert tjekke nogen af de bøger ud:)

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne læse den der 'En flænge i himlen' - har hørt at den skulle være god ;)

    www.karinaagerholm.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!