21. august 2015

3 Lækre Smoothie Bowls med Melon

Hej skønne mennesker! 
Nu da August er ved at være på sit sidste vers, og sommeren officielt er ved at blive efterår, tænkte jeg lige at et sidste smoothie indlæg med sommerfrugter, da ville være på sin plads. Min familie får det meste af vores frugt fra Aarstiderne, og den plejer ærlig talt at være lidt kedelig i vinterhalvåret (som i æbler og appelsiner hele tiden). Dog har jeg frosset noget ned, så helt kedeligt bliver det ikke. Ikke desto mindre kan vi lige vinke sommeren farvel med lidt opskrifter på smoothie bowls med melon. De to første er ikke klassiske som den sidste, men jeg vil gerne give jer nogle lidt anderledes smoothie opskrifter end den der sædvanlige ''Jordbær/banan/mælk'' alle blogger om her for tiden. Så håber at I er klar på lidt nyt -hvis ikke er nummer 3 rigtig god -og du kan sagtens skifte netmelonen ud med hvilken som helst anden melon, du lige har liggende.

1. Cantaloupe/Ingefær Smoothie Bowl


1/4 - 1/2 Cantaloupe Melon 
En Banan
Lidt Ingefær
Mælk
Eventuelt Honning


2. Vandmelon/Kaffe Smoothie Bowl




1/4 - 1/2 Vandmelon 
En Banan 
Et drys Kaffe (start ud med lidt) 
3 Spiseske Havregryn
Mælk
Eventuelt Honning



3. Simpel Netmelon Smoothie Bowl


1/4 - 1/2 Netmelon
En Banan eller et par Spiseske Skyr
Mælk
Honning


Jeg har før nævnt det i mit sidste indlæg, der involverede smoothie bowls, men her får I den igen, så ingen ender ud med en sjappet smoothie: Smoothie Bowls er lidt besværlige, hvis du ligesom jeg bruger frossen frugt. Især når man bruger melon, hvor vandmelon er særlig slem, eftersom frugten indeholder 90% vand, hvilket naturligvis smelter, jo længere du har den stående. 
Dette kan løses ved at bruge frisk frugt, og proppe en masse isterninger i i stedet, men du vil stadig opleve at vandet gør smoothien tyndere end normalt. Derfor vil jeg anbefale at du: 
  1. Laver din smoothie tykkere end du plejer, og tilsætter så lidt væske som overhovedet muligt. 
  2. Spiser den så hurtigt som muligt. 
  3. Først spiser toppingen, og derefter rører rundt i smoothien, så den blandes så godt som muligt.
Dette er for resten indlæg nummer 150 her på ASOI. Det er fandme mange. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange timer, jeg har brugt på alle de indlæg -og alt det andet. Men jeg har hygget mig rigtig meget med det, og jeg håber virkelig, at jeg kan få lavet i hvert fald 150 indlæg mere. 

Har du prøvet at lave en smoothie bowl? Hvad er opskriften på din yndlingssmoothie? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 

Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin

11 kommentarer:

  1. Hvor ser det hele super lækkert ud:)

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  2. AAA Looks delicious! Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://www.theclosetelf.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. We are already following each other (:

      Slet
  3. Simpelthen så lækkert!! Tak for opskriften. Det må jeg prøve en dag!
    God søndag ♥

    http://benyasuwan.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for at du kunne bruge dem! -Og god søndag til dig (:

      Slet
  4. Ser lækkert ud! Det skal prøves <3

    byagnesjensen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det bestemt også! Er glad for at du vil prøve dem <3

      Slet
  5. Mums! Mums! Mums! Hvor ser det bare virkelig lækkert ud! :D

    - guldstjernen.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Wow hvor ser det lækkert ud! Det kunne jeg sagtens finde på at prøve at kaste mig ud i selv :-)

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!