13. januar 2016

Boghvedegrød med Kokos og Dadler l Fancy Morgenmad

 Hej skønne mennesker! 
Så er vi i fuld gang med skolen igen, og jeg er så heldig, at jeg kan se, at jeg har 5 afleveringer for i næste uge, så tænkte, at jeg hellere måtte skynde mig at få udgivet et indlæg. Sidste søndag fik jeg mig endelig taget mig sammen til at få brugt noget af den pose boghvede, som jeg havde købt for et par uger siden. 

Jeg må indrømme at denne grød er MEGET tung, og skal efter min mening kun spises, hvis man er meget sulten den morgen. Men ikke desto mindre smager den godt og er rigtig rar på snevejrsdage (:


Du skal bruge: 
1 dl boghvede (eller bare 3/4 hvis du ikke er så sulten)
1,5 dl kogende vand
1/4 dåse kokosmælk

Sådan laver du boghvedegrød med kokos og dadler: 
Ideelt set burde du hælde vandet over boghveden og lade det stå i et par timer, men du kan også undlade det. Jeg lod det bare stå natten over. Få herefter blandingen til at simre i 20 minutter. Hæld kokosmælken i, og lad det koge i 10 minutter mere til grøden er blød. 

Og nu kan du serverer din grød med lidt honning, ristet kokosmel og dadler. Nyd den (:


 Har du nogensinde smagt boghvedegrød? Hvad synes du? Fortæl mig alt om det i kommentarfeltet! 


Husk at følge A Sea of Inspiration på Bloglovin!


7 kommentarer:

  1. Det ser super lækkert ud! Det må jeg prøve :)

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  2. Jeg har aldrig smagt boghvedegrød før, men det ser vildt godt ud! :)

    www.holathea.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde jeg heller ikke -og tak!

      Slet
  3. Det ser så lækkert ud! Jeg har aldrig smagt boghvede før, men måske jeg skulle prøve det?

    Håber du har haft en god uge!
    Mathilde | MATHILDE JULIE

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg synes bestemt at du skulle give det et forsøg -selvom det smager lidt specielt (:

      Slet
  4. Mmmmh, hvor ser det lækkert ud :-)
    Hav en dejlig aften!
    Kram,

    http://nikkilund.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gå aldrig glip af et nyt indlæg på A Sea of Inspiration!